BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 5, 2008

Why?

I came across this in a pro-government blog I usually visit.

Bila sebut sahaja satu aliran Bahasa dalam sekolah untuk memartabatkan bahawa rasmi negara ini, suara yang mendesak Mukhriz di ambil tindakan undang-undang kerana menghasut timbul. DAP – parti pejuang cauvinis Cina dengan slogan Malaysia Malaysian dan Bangsa Malaysia kononnya mendesak agar Mukhriz diambil tindakan atas Akta Hasutan. Kenapa melenting? Bila menceritakan mengenai perlucutan Hak Keistimewaan Melayu – untuk keadilan dan kesamarataan – hebat – kononnya mahukan bangsa Malaysia. Kenapa tidak dimartabatkan satu bahasa – Bahasa Melayu sebagai bahasa yang boleh digunakan untuk semua Bangsa Malaysia. Kenapa perjuangan bahasa mereka mahu jadi rasis dan bila Melayu mahu berusaha memartabatkan bangsa Melayu – dikatakan perjuangan rasis.

Apa kah bentuk asimilasi dan integrasi yang dimahukan untuk perjuangan bangsa Malaysia, yang sibuk dilaungkan oleh mereka. Sebenarnya Melayu tidak perlu malah kena bertindak agresif menentang parti DAP – Parti cauvinis Cina yang mempunyai agenda nakal semata-mata untuk menghentam keharmonian perpaduan antara kaum dengan menimbulkan tuntutan Cina. Mereka sentiasa menghentam organisasi Melayu – khususnya politik Melayu dalam mana mengaku bahawa mereka tidak rasis.

Parti ini sebenarnya telah dan akan banyak membawa kebinasaan dalam perhubungan kaum dengan persoalan isu-isu sensitif agama dan bangsa. Kenapa ini dibiarkan oleh orang Melayu. Apakah perjuangan mereka tidak menunjukkan perjuangan bangsa dengan usaha untuk mengikis ketuanan dan hak orang Melayu. Tapi kita masih mengamalkan toleransi yang tinggi, takut Cina tidak undi BN. Namun hakikatnya – DAP telah membakar isu-isu perkauman untuk mereka menjadi juara kepada kaum Cina sementara kerajaan membiarkan atas alasan mahu menjaga sensitiviti Cina sedang DAP tidak tahu apa makna sensitiviti terhadap Melayu.

Hari ini DAP – dengan suara lantang menghentam hak Melayu di dokong oleh Melayu dalam PAS dan PKR. Adakah tidak nampak – DAP bukan mahu memperjuangkan semua bangsa – tetapi hanya mahu kemenangan pada bangsa mereka sendiri. Melayu harus mula meragui Dap dan harus mula berpaling pada mana-mana organisasi yang melekat dengan DAP kerana nyata Dap hadir untuk perjuangan kaum dan adalah parti yang amat rasis berbanding dengan yang lain.


The comments below were even worse:

Kalau aku jadi Menteri dasr Negara aku tukar serta merta, Pertama! Tiada tulisanCina dan Keling diTanah Melayu ini, HARAM TERUS! kecuali berkaitan dengan ISLAMsahaja, Kedua! Tiada lagi SRJKC dan SRJKT, Bahasa Cina hanya wujud di sekolahagama sahaja yang berkaitan dengan islam. Ketiga! orang cina dan keling hanyalayak mengundi sahaja tidak sebagai pemimpin politik. Tiada hak milik kekaldiatas tanah yang diduduki. Kalau tak sanggup boleh belah, negara kau!!!!!!!berambus!!!!!!.

Aku memang benci betul paria dan cina babi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! rasa naktabur je dengan peluru penabur, biar mampusssssss!!!!!!!!!!!. Tension betul leaku, macamana nak buat ni supaya aku tenang! buat macam orang serbia sembelihorang bosnia ! amacam?

Dalam memori aku tiada istilah dulu Tanah Melayu sekarang Malaysia. Pada akuTanah Melayu adalah Tanah Melayu dulu kini dan selamanya, tiada istilahMalaysia. Kalau aku jadi menteri aku tukar balik negara ini dengan nama NegeriMelayu. Itulah sebabnya cina dan hindu kurang ajar, sebab dia rasa bangsa diajuga berhak. Aku kesal sebab pemimpin dulu semasa nak menuntut kemerdekaankenapa nak jemput paria dan cina babi ini, biar kita lambat merdeka sikit takapa, contoh macam Brunei, sekarang kan senang, tak perlu diganggu oleh cina babidan hindu barua ni. Pada fikiran aku bangsa kita masih belum merdeka lagi selagiada paria dan cina babi ni.

Ingat! ini Tanah Melayu, adalah hak Melayu,Bangsa kamu ada negara sendiri, OrangMelayu, tidak ada negara lain, Bangsa kamu sekira berlaku kekacauan boleh cabutlari negara kamu, tapi ini Tanah Air kami, kami kena pertahan hingga ketitisandarah terakhir, Ingat lah! orang Melayu masih lagi bersabar, kalau syeihmakrifat kami memuncah, jangan salahkan kami, bangsa kamulah puncanya,dahsemakin mengancam ketenteraman tanah air kami, Bangsa kamu sudah melampau, Binakuil ikut suka hati, mohon sekolah cina dan hindu melampau, bina tokongbesar-besar, tulisan bangsa kamu semakin menjadi-jadi, kamu ingat ini negarakamu punya ka, tengok bangsa kamu yang menguasai perak, cepat-cepat tukar geranhak milik tanah kampung baru kepada hak milik kekal, apa maksudnya tu, kalau takada agenda nak menguasai tanah Melayu, ada Menteri Besar perak bodoh macamKaldai, aku tak sangka ada Menteri Besar Bodoh macam Keldai, ditunggang olehcina bab...

And when somebody tried to reason with them:

james - malays - left over society
2008-12-03 10:21:16
Damm, as I was commenting on the need of Islam to be progressive, on one of the article here, a new post was madeby the webmaster condemning DAP and the guest defending the Chinese. Iwas surprise that the web master did not understand regarding the need topreserve the Chinese language. It is sad that the web master himselfforget to brand this as a Malay chauvinist. This will not help. The needsfor the Malays to step out from the old culture, leaving the so called

KING of MALAYS
2008-12-03 11:24:29
james....fuckkkkkurMUM laaa

nhk
2008-12-03 11:59:17
orang pertama sokong kenyataan Mukriz adalah Prof. Khoo Kay Kim (orangcina)....kenapa?????


anak MELAYU
2008-12-03 21:38:14
hoi james, ko nak kene sunat ek? ko james bond ke james boh? mangkuk hayun cinani.....aku sula bontot ko nak?


melayu sekolah cina
2008-12-03 21:42:38
james....tiu lia ma chow hai laa. chisin....lia pa hang ka chan laa.... WHY WHY,TELL ME WHY.....TIU LIA MA KAU CHOW HAI.....

melayu sekolah cina
2008-12-03 21:43:49
james....WHY WHY TELL ME THAT, TIU LIA MA KOW CHI BEK.....

TAIKO MELAYU - to my dear james
2008-12-03 21:45:50
james, ini blog melayu taw ka? lu jangan berani kacau aaa.....lu mau kene potonglanchauu ka??????? cilaka luuu

ahmad albab
2008-12-03 21:48:08
james, lu taw apa itu 13mei ka? kalau jadi lagi cina susah cari makan taw....takpercaya? cuba laaaaa......lu belum jumpa melayu berani mati lagi taw....


I don't feel like going home.
After reading all these stuff I really don't feel like going home....
There's no unity, understanding and even a tad of sense in our society. We are all selfish, naive, and unwise. I'm not just talking about UMNO, but DAP and PR in general. DAP claims to support Malaysia for Malaysians, and yet we see calls for Sedition Act that was opposed fiercely by them on Mukhriz. Yet we see opposition in what in surface looked like binding Malaysians together. (Note: It is in accordance to the policy(literally), but as we all know, could be a reason to just make everyone zombies to UMNO.)

Nobody in our country is fit to rule. Each and every one of them has their own agenda. Who can I vote in the next general election?

I understand now the need for divinity, Men have yet to reach selflessness. We are all fools to our own fate.

0 comments: